Koolitus “Kliendi toetamise ABC”

Nagu ikka sünnivad ideed sageli nii, et tunned millestki puudust, midagi oleks vaja teha teisiti ja kui oled piisavalt valmis, siis elu nügib ja nügib, annab sõnumi, et tee see siis ise ära 🙂
Kui mina alustasin inimeste toetamise teekonda umbes 10a tagasi (esialgu karjäärinõustajana, siis joogatreenerina, massöörina ja nüüd kogemusnõustajana), siis tundsin väga puudust sellisest kompaktsest koolitusest, kus mulle kui algajale antaks mingeid pidepunkte, tööriistu, juhendeid, et ennast kindlamini tunda ja koostöö kliendiga oleks tõhusam. Olen nüüd ise läbinud aastatega palju koolitusi, lugenud-kuulanud-osalenud siin ja ja seal, töötanud sadade klientidega ning valmis pannud just sellise koolituse, millest ma ise tookord puudust tundsin.
Kui ka sina tunned, et tahaks rohkem teada, siis ehk on see koolitus just Sulle? Oled lahkelt oodatud osalema ja infot ka teistele jagama!


2-päevane KOOLITUS “Kliendi toetamise ABC”

Koolituse kestvus: 2 nädalavahetuse päeva, mõlemal päeval kell 10.00-15.00
Millal toimub järgmine koolitus: august-september 2022 (kuupäevad täpsustuvad, aga võid huvi korral mulle kirjutada ja panen su ootelisti)
Kus toimub: Keila Teraapiakeskuses (Keila, Keskväljak 17)
Kellele suunatud: Kõigile huvilistele, kes tegelevad (või soovivad hakata tegelema) klientidega kas individuaalselt või grupis. Olgu siis tegu nõustajaga, koolitajaga, terapeudiga, juhendajaga, mentoriga, sotsiaaltöötajaga jne. (kelle ülesandeks on kedagi nõustada, toetada, juhendada…) Sobib ka lihtsalt inimesele, kel on soov mõista paremini inimeste omavahelisi suhteid.
Koolituse eesmärk: Koolituse eesmärk on jagada teadmisi ja tööriistu, et mõista paremini ennast ja klienti ning seeläbi oleks omavaheline koostöö tõhusam. Koolitus annab võimaluse märgata teadlikumalt oma rolli ja võtta vastutus selle eest, mida sa kliendiga teed.
Hind: kahe päeva hind 110€ (osaledes vaid ühel päeval, hind 60€)
Kontakt/registreerimine: E-post: kairit.krumm@gmail.com, Tel: 5098194


I PÄEVA TEEMAD:

Kohtumise keskkond
Millele võiks tähelepanu pöörata kliendiga kohtumise eel, et ennast ja ruumi teadlikult ette valmistada? Näiteks: kuidas tagada kliendile võimalus “põgeneda”? Mis annab kliendile sinuga kohtudes turvatunde? Mida tähendab kliendile ruumi hoidmine?
Klientide erinevad tüübid
Vaatame koos läbi millised on need klientide põhilised tüübid, kellega meie teed tööalaselt ristuvad. Kuidas tunda ära need, kes päriselt on nõus panustama ja endaga tegelema nendest, kes lihtsalt uudishimutsevad või oma rasket elu kurta tahavad?
Kehakeel, hoiakud
Mida saab välja lugeda inimese kehahoiakust, kehakeelest? Milliseid asendeid ja istumisviise sa ise kliendiga tööd tehes kasutad? Mida need sinu kohta räägivad? Millised asendid toetavad koostööd ja teise osapoole tajumist, millised aga mitte?
Puudutused, toetamine, nutmine
Kuidas toetada klienti, kui kohtumise ajal tulevad üles intensiivsed emotsioonid? Mida teha nutva kliendiga? Kas klienti sobib puudutada? Kui jah, siis millised on sobivad puudutused?
Emotsioonid
Kuidas iseenda emotsioone juhtida ning kuidas seda kliendile õpetada, et ta saaks kohtumiste vahepealsel ajal iseenda tunnetega paremini hakkama?
Sisekõne endaga kohtumise ajal
Töötades kliendiga on vaja olla pidevalt teadlik nii endast kui kliendist. Millised on need küsimused, mida endale mõttes kohtumise ajal esitada, et fookus oluliselt eemale ei libiseks?
Enesehool ehk kaastundeväsimus
Kuidas jälgida reeglit, et toetan sind, aga eelkõige hoian ennast? Millised on kaastundeväsimuse ohumärgid ja tunnused?

II PÄEVA TEEMAD:

Protsessi mudel ehk muutuse 6 staadiumit
Kõik siin elus muutub. Muutuses on inimesed, suhted, organisatsioonid, sündmused, paigad jne. Käime koos läbi muutuse 6-sammulise mudeli, mille saab võtta aluseks igasuguste erinevate protsesside ja muutuste puhul, mis kliendi või ka nõustaja elus toimuvad. See aitab asju selgemini mõista ja annab võimaluse märgata, kui me kuskile etappi liialt kauaks kinni oleme jäänud.
Kontrollküsimused nõustajale protsessi hindamiseks
Selleks, et hinnata, kas töö kliendiga on nagu tantsimine või pigem nagu maadlemine, oleks hea aeg-ajalt endalt peale seanssi mõningaid küsimusi küsida. Vaatame, kuidas saab nõustamisprotsessi hindamiseks eneseanalüüsi teha.
Skaalad nõustamistöö abivahendina
Töös kliendiga on igal spetsialistil omad töövahendid. Ühed head abilised klienditöös on skaalad. Vaatame erinevaid võimalusi, kuidas neid kasutada ja mida nende abil saab mõõta.
Kliendi kaitsemehhanismid
Vaatleme lähemalt egokaitsemehhanisme, mis takistavad koostööd ja protsessis edasiliikumist. Mis need on, millised on küpsed ja millised ebaküpsed mehhanismid ja miks inimesed neid üldse kasutavad.


KOOLITUSE OSALEJATE TAGASISIDE:

  • Materjal oli väga hea, kogu infot saab kasutada lisaks nõustamisele ka igapäevaelus. Palju häid teadmisi iseenda ja inimese psühholoogia kohta üldiselt (osaleja K)
  • Aitäh Sulle Kairit veel kord selle koolituse eest. Mõnest asjast olen kuulnud siit-sealt. Mõni asi oli uuem. Kõik puudutas ja on väga heaks vundamendiks “majale”, mis puudutab igasuguseid klientidega suhtlemist. Kõik see, mida jagasid koolituspäeval, on hästi loogilises jätkus, kergesti mõistetav ja loob justkui pinnase, mille pealt minna heasse kliendisuhtlemisse. See, et koolitusel on praktilised harjutused ja näpunäited, on boonuseks (osaleja S)
  • Väga tänulik, et osalesin. Väärt teadmised, mida kindlasti rakendada (osaleja M)
  • Väga vajalik info, meeldisid praktilised harjutused (osaleja K)
  • Väga intensiivne, kasulik. Võibolla liiga tihe. Võiks olla töölehti abiks olla (osaleja L)
  • Praktiline ja väga sisukas (osaleja T)
  • Hästi informatiivne ja väga hea praktiline materjal, suurepärane läbiviimine Kairiti poolt! Võimalik hästi kasutada ka tavaelus igapäevases suhtlemises (osaleja K)
  • Väga hea koolitus! Palju infot ja vajalik edaspidises töös (osaleja K)
  • Koolitus väga meeldis. On supervajalik lisaks terapeudile ka lapsevanemale, töökaaslastele, abikaasale jne (osaleja H)
  • Meeldis kõik! Kui tahad olla parem mina, siis sellised teadmised on väga eluväärt (osaleja K)